MENÜ

Bevezető

 

Az oldalunk létrejöttének oka az, hogy szeretnénk minél nagyobb körben népszerűsíteni a nagyvárosi kerékpározást. Kerékpározás nem azt értem, hogy hétvégente felül a család a bringára és tesz egy kört a lakóhelye körül, esetleg a bátrabbak több kilóméteres túrára is vállalkoznak. Mi a tömegközlekedés és az autó majdnem teljes nélkülőzésére(pozitív értelemben véve) szeretnénk sarkallni a tömegeket, főleg a városlakókat!!!

Míg vidéken az emberek 85%-ánál is többen közlekednek kerékpárral, ami érthető is, addig budapesten csak a lakosság 1/6-a használja drótszamarát mindennapi közlekedésre, esetleg munkábajárásra. Ez a szám is csak 2013-ban körvonalazódott először, ugyanis 2010 nyarán a múzeum körút napi forgalma egy irányban nagyjából 100.000 volt, ami 3 év alatt érte el a 300.000-et. Ez a növekedés betudható a magas benzináraknak, a fejlődő kerékpáros infrastruktúrának, annak hogy a kerékpár ,,divatossá" kezd válni és reméljük hogy a fejlődő felfogásnak is! Mindemelett ez a szám még így is alacsony, ha egy hétfői reggel megpróbálunk átkelni valamelyik budapesti hídon, bármelyik irányba, lehetetlen az autóval való közlekedés.

Az emerek egy része tartózkodik attól hogy kerékpárral induljon neki a napnak :

,,Messze van az én munkahelyem ahoz"

,,És ha elkap az eső??"

,,Úgy is ellopják"

,,Én ennyi pénzt nem adok ki egy biciklire, amit ráadásul tekernem is kell"

,,El fog csapni egy kamion!!"

,,Ha defektet kapok tolhatom hazáig,,

,,Sokba kerül a szervíz!!"

,, Leizzadok mire beérek "

" Ha túl is élem vele a napot, mire hazaérek hulla leszek "

Nos ezek a lusta, és/vagy laikus emberek válaszai, ha önben/benned felmerül valamelyik kifogás biztosan állíthom, ezek közül igen kevés a valós probléma, és azok sem megoldhatatlanok,

-ha valaki 120 km re lakik a munkahelyétől azt megértem hogy nem fog nyeregbepattanni éjjfélkor hogy beérjen reggel 8 ra munkába, ez egyértelműen nevetésges ötlet, de aki Budapest vonzáskörzetében lakik és a munkahelye teszem azt a Váci út 6.-os szám alatt van, ahol persze parkolóhelyet találni szinte lehetetlen, és autóval közlekedni sem épp veszélytelen a belvárosban, az megtehetné hogy egy biztonságos külvárosi részen hagyja autóját, a csomagtartóból előkapja a bringát, majd nagyjából 25 perc alatt beér munkahelyére.

-Elkap az eső?? Nagyszerű találmány a sárvédő, és az esőkabát, persze nem sarkallok arra senkit, hogy üljön kerékpárra amikor novemberben a 2°C os szél az ember retinájára dermeszti az ónos esőt, valaki persze ekkor is teker, ezt hívjuk fanatizmusnak, de ésszerű keretek között azért van mozgástér.

-A kerékpár lezárásának is vannak szabályai, és léteznek külömböző típusú, minőségű zárak, lakatok. Ha megfelelő módon, a megfelelő zárat alkalmazzuk, szinte biztos hogy nem fogják elvinni hőn szeretett járgányunkat. Ha a vázat a kerekekkel, valamint egy fix tereptárgyal lakatoljuk össze, egy kellően erős zár szerkezettel, akkor biztonságban tudhatjuk egész nap.

-Ha utána számolunk, hogy valójában mennyi jó magyar pengőt költöttünk csak az emlúlt egy évben drága személygépjárművünkre, ide értem az üzemagyak költséget, a biztosításokat, a kötelező szervizelési költségeket, a nem várt költségeket, a kiegészítőket, és még az imo autómosóban hagyott aprópénzt és a borravalót is, elég szép összeget kapunk, nos ennek a pénznek az 1/4-ből vásárolhattunk volna évelején (szezonon kívül, tehát olcsóbban) egy az igényeinknek megfelelő kerékpárt, majd azt az autónk négyhavi fentartási költségeinek 10-edéből tökéletes és mindíg menetkész állapotban tarthattuk volna, nem csalás nem ámítás!  Ezzel nem azt mondom hogy rohanjunk be az első Tesco áruházba és vásároljunk egy gazdaságos kerékpárt 14.990-ért, mert az a második kanyar után feladja a szolgálatot, az nem kerékpár! Nem mondok újdonságot azzal hogy, az olcsóbb mindíg drágább, és ez fordítva!! Hogy hol vásároljak kerékpárt, mennyiért és milyet?? Ezt a ,,Hogyan kezdjem" menüpontban részletekbemenően olvashatjátok.

A konklúzió: nem az az olcsóbb ha az Auchan-nál tankolok koszos benzint, és leváltom az 1.9-es TDI VW-t mert az sokat eszik, meg füstöl mint a vizes fa. Mi az olcsóbb? Azt mindenki a maga körülményeihez mérten, döntse el!

-A kerékpárral való közlekedésről is külön menüpontban olvashatnak/tok, de előszónak annyit említenék meg, hogy aki nem ismeri a KRESZ-t, azon belül is, nincs tisztában a kerékpárosokra vonatkozó közúti, és biztonsági szabályokkal, annak nem ajánlom hogy a nagykörúton kerékpározzon csúcsforgalomban. Ezzel arra szeretnék célozni, hogy a balesetek döntő többsége abból ered hogy a szabályokat nem ismerő vagy arra esetleg fittyet hányó ,, hétvégi kerékpáros "( akinek nem inge...) valamilyen isteni szikrától vezérelve előása a 10 évvel ezelőtt garázsban hagyott defektes már említett tesco gazd. terméket, és úgy érzi hogy márpedig az IMax-be ő most bringával fog menni a II.kerület-ből, mert úgye a háza meg az Aréna-előtt is látott már kerképár utat, azt persze nem sejti hogy a budapesti birngás utak, roszabbak mint az ementáli, sajnos több benne a lyuk mint a sajt. A járdán sok a gyalogos, úgyhogy kihajt a főútra, nem ismeri a közlekedés szabályait, az autósok nem toleránsak ( nem oknélkül), és a többit már nem kell részleteznem, gyorsan megvan a lékelt koponya, vagy a nyílt törés, esetleg halálos baleset.

Nem hülyeség :

A szabályok nem ismerete, nem ment fel azok betartása alól!

-Gyenge kifogás a defekt, létezik már a gyors záras agy, a defektmentes külső gumi, és a defektjavító készlet valamint a mini pumpa is!! Bátran használja ezeket mindenki!

-Alapfokú mechanikai, és szerkezeti ismeretek melett, gyerekjáték sőt élvezet a saját kezű kerékpár szervíz! A testreszabhatóságnak pedig nincs határa!

-Van benne valami, de egy váltó póló, és egy deo stift, ha van rá lehetőség zuhany, rengeteget segít!!

-Budapesten belül túlnyomó többségben nem nehéz fizikai munkát végez az ember, én bányásszal még nem találkoztam a Jászain, de a mezőgazdasági ágazat dolgozóit sem láttam még tevékenykedni a Blaha Lújza tér beton burkolatán, egy szellemi munkát végző, vagy irodista dolgozónak pedig nem hogy fárasztónak, de inkább élénkítő hatásúlag kellene hogy hasson egy kis bringázás hazafelé!


Remélem felkeltettem az érdeklődésüet/eteket a kerékpározással kapcsolatban! A további menüpontokban még több kérdésre kaphattok választ, problémára megoldást, tanácstalanságra tanácsot!

Szavazás

Havonta hányszor használod kerékpárod??
Mindenhová kerékpárral járok
Minden hétköznap
Egyszer kétszer
Hetente minimum 3 szor
Hétvégente
Soha
Asztali nézet